۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
قدرت نرم هند

«قدرت نرم، هنر تاثیرگذاری» عنوان مقاله است از خانم سوهانی سینگ که به قدرت نرم و نفوذ فرهنگی رو به رشد هند در سطح جهانی در زمینه های مختلف از جمله سینما، ورزش و هنر می پردازد.

قدرت نرم، هنر تاثیرگذاری

سوهانی سینگ  در مقاله ای با عنوان «قدرت نرم، هنر تاثیرگذاری» که در خبرگزاری ایندیا تودی منتشرشده است، قدرت نرم و نفوذ فرهنگی رو به رشد هند را در سطح جهانی در زمینه های مختلف از جمله سینما، ورزش و هنر مورد بحث قرار می دهد. او می نویسد که هند با هنرهای سنتی، سینما، رقص های بومی و هنرهای زیبای خود، جلوه هایی از قدرت نرمش را به نمایش گذاشته است. سابیاساچی در سطح جهانی شهرت دارد. تنوع و غنای سینما و فعالیت‌های هنری و پتانسیل ورزشکاران جوان هند می‌تواند تضمین کند که هند در صدر گفتگو باقی بماند.

او معتقد است که فرهنگ غنی و متنوع هند، هیچ کجا به اندازه حضور رو به رشد فیلم های هندی در خارج از کشور قابل مشاهده نیست. فیلم های هندی با انتشار 339 عنوان در 38 کشور در سال گذشته در حال کسب شهرت بین المللی هستند. پلتفرم های مانند نتفلیکس سرمایه گذاری زیادی روی محتوای هندی انجام می دهند و به مخاطبان جهانی کمک می کنند. با این حال، فیلمسازان مستقل هنوز هم برای به دست آوردن منابع و حمایت تلاش می کنند.

سوهانی سینگ  می نویسد که مراکز فرهنگی جدید بسترهایی را برای هنرهای هندی فراهم می کنند. آثار هنری هند در حال شکستن رکوردهای فروش در سطح بین المللی است. با این حال، هنرهای نمایشی کلاسیک هنوز برای جلب توجه و حمایت مبارزه می کنند.

چالش ها و فرصت ها:

- نیاز به حمایت بیشتر از صداهای مستقل در سینما

- توسعه یک اکوسیستم ورزشی قوی فراتر از کریکت

- ایجاد نهادهای بیشتر که امکان بیان هنری را فراهم می کند

- متعادل کردن سنت با ارتباط معاصر در هنرهای نمایشی

هند در چند سال گذشته گام های قابل توجهی در زمینه های فیلم، نمایش و هنرهای زیبا و ورزش برداشته است. استعدادهای هندی تحت تأثیر فشار خصوصی و دولتی، در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده اند. در حالی که چالش ها باقی می مانند، آینده امیدوار کننده است.

این مقاله نشان می دهد که در حالی که هند گام های مهمی در ارائه قدرت نرم خود برداشته است، هنوز پتانسیل رشد و بهبود در این بخش ها وجود دارد. بر نیاز به حمایت دولت و بخش خصوصی برای تحقق کامل پتانسیل فرهنگی و ورزشی هند در صحنه جهانی تاکید می کند.

https://www.indiatoday.in/magazine/cover-story/story/20240826-soft-power-the-art-of-making-an-impact-2583264-2024-08-18

کد خبر 20748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =